Showing posts with label KELAS POLA. Show all posts
Showing posts with label KELAS POLA. Show all posts

Thursday, 2 February 2017

APA MAKSUD POLA BAJU?

HAA ni dia ye.. harap bole paham..










so pola tu bukan nye baju siap jahit tau... ✌❤❤❤❤

Monday, 24 October 2016

KELAS DISEMBER 2016

3 DIS
SABTU
MERU

4 DIS
AHAD
MERU

10 DIS
Sabtu
KUALA TERENGGANU
KELAS SUPER

17 DIS
SABTU
SEREMBAN

18 DIS 
AHAD
SEREMBAN

24 DIS
sabtu
MERU

25 DIS
Ahad
Meru

31 DIS
Sabtu
SEREMBAN

1 JAN
Ahad
SEREMBAN







Saturday, 23 July 2016

PROMOSI DAN DISKAUN

SEMPENA HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA.

dan SEMPENA HARI MALAYSIA


Saya buat kelas promosi khas utk peminat florabeadz..






Kelas melukis pola 4 jenis pola. 
Baju Kurung princess,
jubah princess,
Baju kurung kembang payung
skirt kembang payung.

YURAN hanya rm150.

tarikh/lokasi
31 ogos 2016                         16 September 2016
Seremban                               Klang


PERCUMA
"demo cara gunting kain dan cara jahit utk kurung princess cut".

Whatsap ye. 0182878164 yanti.
Limited seat only.

Sunday, 12 June 2016

TOTURIAL KURUNG PRINCES CUT

Gambar ni sy dapat dr fb, tapi x ingat sapa punye, sy pinjam ye,,
mohon maaf x letak nama tuan punya gambar.
cantik sgt baju beliau ni.


ini cara pola yg boleh hasilkan baju macam kat atas tu.. sila cuba ye.. kaji betul2 setiap bende dalam nota tu,, dah cuba buat pola baru la paham.. jgn tengok je.. then tanya macam2 soalan.. x cuba mana tahu apa yag betul atau tidak.




LUKIS ZIG ZAG



POTONG IKUT ZIGZAG

DAPAT 2 KEPING. UTK TENGAH DAN TEPI KIRI DAN KANAN


A-F tu typing error, tukar jd B-D




CARA POTONG KAIN,
ZIG ZAG SEBAGAI PANDUAN UTK MENGEMBANGKAN KAIN YANG AKAN DIPOTONG

me at 40...

Tuesday, 10 May 2016

KELAS POLA

nk belajar memola shj?

sebab dah pandai menjahit ...
bole.. sy ada modul khas utk itu..


sila KLIK SINI  >>>>KELAS LUKIS POLA <<<<













Sunday, 26 April 2015

TEKNIK GIGI BOYA

APA tu?

Mcm mana rupa gigi boya dlm pola baju..
cam pelik ye..
ini rupanya..



Dan ini cara nk gunakan pola gigi boya





Depan ada 3 keping.. belakang ada 4 keping sebab ada zip.


Dan ini hasilnya



Ia hanya nama teknik.. Sebenarnya ia membantu mengembangkan kain yg hendak
 dipotong.. x perlu la nk buat pola tu kembang sgt.. jimat kertas skit..

Monday, 24 November 2014

Friday, 14 November 2014