Wednesday, 20 November 2013

Macam mana nak jahit kain lycra?

Assalamualaikum. . Kali ni sy nk share topik diatas...

Ramai yg mengalami masalah nk jahit kain lycra sebab jahitan terlompat lompat atau x lekat.
Ada juga yg kata kene beli mesin khas utk lycra..sebenarnya x perlu.

Utk selesaikan masalah tu... sila lah beli bende2 ni...

Utk mesin jahit portable.
2 bende je yg puan puan kene beli.
A. Jarum emas

B. Tapak teflon

Yg ni utk mesin jahit brother yg biasa spt Ls2160, JS 1410 atau GS 2700.   singer pun ok.
Kalau mesin yg sulam spt nv10 nv50 nv950 kene guna saiz 7mm

Utk mesin industri pun sama
Beli tapak ini juga. Tapi yg utk mesin industri yea. Tapak dia plastik hampir sama juga.. tanya laa kat kedai tapak teflon tuk mesin industri.

Cuma biasanya sy jahit  kain lycra; x tukar pun tapak teflon dan jarum emas.
Ok je mesin jahit singer industry sy, bole jahit kain lycra tu. He he..
Ikut mesin agaknya..

Sgt senang jahit kain lycra sebenarnya. .
Kalau x jahit tepi pun x pe.. he he..
Baju sendiri boleh ler... macam sy.. malas nk jahit tepi.. nk cepat. .. bukan org nampak kan kan... ;)
kalau ambik tempahan x bole woooo..

Selamat mencuba dan menjahit

Post a Comment